Jeśli słyszysz słowo „lista” to, jak prawdziwy wyznawca GTD, myślisz najpierw „lista zadań”. Dopiero później „lista zakupów”. Powyższa zasada nie dotyczy kobiet. ;)
Listy są proste, przejrzyste i pozwalają pogrupować różne sprawy.
Poniżej przedstawiam kilka pomysłów na listy.
Pamiętaj, że:
- Tego typu listy to NIE SĄ listy zadań (np. lista ciekawych miejsc – zorganizowanie wyjazdu wymaga zamiany pozycji na liście na projekt, aby łatwiej było go zorganizować).
- Niektóre listy są osobnymi projektami (np. lista obiadów), inne powstają w oparciu o konteksty (np. lista celów dnia – jako że te cele znajdują się w różnych projektach).
Przykładowe listy:
- lista projektów,
- lista kontekstów,
- lista celów dnia,
- lista celów tygodnia,
- lista celów miesiąca,
- lista książek do przeczytania,
- lista zakupów (jedzenie),
- lista zakupów (do domu),
- lista rzeczy do sprzedania,
- lista obiadów i deserów,
- lista rzeczy do zabrania na krótki wyjazd (lista kontrolna),
- lista rzeczy do zabrania na długi wyjazd (lista kontrolna),
- listy kontrolne (do różnych spraw osobne listy),
- lista ciekawych miejsc do odwiedzenia,
- lista wpisów (szkice) na bloga.
Dzięki funkcji drag and drop (przeciągnij i upuść) zarządzanie elementami na listach jest bardzo proste.