Lista, lista, lista!

Jeśli słyszysz słowo „lista” to, jak prawdziwy wyznawca GTD, myślisz najpierw „lista zadań”. Dopiero później „lista zakupów”. Powyższa zasada nie dotyczy kobiet. ;)

Listy są proste, przejrzyste i pozwalają pogrupować różne sprawy.

Poniżej przedstawiam kilka pomysłów na listy.

Pamiętaj, że:

  1. Tego typu listy to NIE SĄ listy zadań (np. lista ciekawych miejsc – zorganizowanie wyjazdu wymaga zamiany  pozycji na liście na projekt, aby łatwiej było go zorganizować).
  2. Niektóre listy są osobnymi projektami (np. lista obiadów), inne powstają w oparciu o konteksty (np. lista celów dnia – jako że te cele znajdują się w różnych projektach).

Przykładowe listy:

  • lista projektów,
  • lista kontekstów,
  • lista celów dnia,
  • lista celów tygodnia,
  • lista celów miesiąca,
  • lista książek do przeczytania,
  • lista zakupów (jedzenie),
  • lista zakupów (do domu),
  • lista rzeczy do sprzedania,
  • lista obiadów i deserów,
  • lista rzeczy do zabrania na krótki wyjazd (lista kontrolna),
  • lista rzeczy do zabrania na długi wyjazd (lista kontrolna),
  • listy kontrolne (do różnych spraw osobne listy),
  • lista ciekawych miejsc do odwiedzenia,
  • lista wpisów (szkice) na bloga.

Dzięki funkcji drag and drop (przeciągnij i upuść) zarządzanie elementami na listach jest bardzo proste.